poniedziałek, 10 grudnia 2012

Jak zrobiłam stroik

Pokażę Wam jak zrobiłam prościutki stroik świąteczny z podstawką z wikliny papierowej.

Na początek potrzebowałam kawałek gąbki florystycznej, świecę, rurki z gazet , klej wikol i dwa kółeczka z tektury o średnicy 10 cm oraz farbę w sprayu , która nie załapała się na sesję zdjęciową.


Pierwsze kółeczko posmarowałam wikolem i ułożyłam rurki w kształt słoneczka a następnie przykryłam drugim kółkiem. "Słońce" obciążyłam książką i tak pozostawiłam do wyschnięcia kleju.


Po wyschnięciu mogłam zacząć wyplatanie w sposób widoczny na zdjęciu. Każdą rurkę przekładałam pod następną z kolei i łamałam by ustawić ją pionowo.


Ostatnią należy przełożyć przez oczko które utworzyła pierwsza i wyprostować pionowo


Tak wygląda "szkielet" wiklinowej podstawki stroika.


Zaczynam wyplatanie ścianek. Pierwszą z rurek łamię na pół....


.. i zaczynam wyplatanie prostym splotem ósemkowym (kursy do niego można łatwo znaleźć w sieci, ja polecam blog Maggii )


Zrobiłam siedem pełnych okrążeń splotem ósemkowym i końce rurek założyłam do środka podstawki, usunę je później.


Teraz proste zakończenie podstawki.


Każdą rurkę zahaczam o następną w kolei i wyłamuję na zewnątrz.


Ostatnią przekładam przez oczko , które utworzyła pierwsza.


Teraz pierwszą z zewnętrznych rurek przekładam przez poprzednią i chowam pod pozostałe, jak widać na zdjęciu.


Z następnymi postępuję tak samo.


Tak wygląda zakończenie podstawki po pełnym okrążeniu.


Obcinam zewnętrzne rurki na tyle blisko brzegu by ładnie się schowały.


Tu już widać powoli kształt podstawki.


Obcinam rurki które pozostały z plecenia ścianki...


Gąbkę florystyczną przycinam w taki sposób by pasowała do wnętrza podstawki. W środku wycinam otworek na świecę.


Farbą w sprayu pomalowałam całość na złoty kolor i poczekałam aż wyschnie.


Końcówkę świecy otoczyłam folią aluminiową i wstawiłam w wycięty środek.


Zgromadziłam kilka elementów dekoracyjnych. Tak naprawdę to resztki z tych , które dodawałam do innych wcześniejszych ozdób.


Kawałek łańcucha na choinkę zawiązałam w kółeczko i nałożyłam na stroik a potem "przyszpiliłam" go kulkami na drucikach, dodałam łańcuszek z koralików i małą kokardkę.


I cały stroik gotowy :)
Chyba nie muszę dodawać, że użyłam tu wiele elementów łatwopalnych, więc takiego stroika z zapaloną świecą nie należy pozostawiać bez nadzoru.

19 komentarzy:

  1. Wyszedł naprawdę piękny! pomysł świetny!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny i rzeczywiście niezbyt trudny:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny, szkoda, że ja nie mam czasu na takie drobiazgi przed świętami :(
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny kursik :) pięknie ten świecznik wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje rurki są takie masywne i pięknie się układają;)Czy możesz zdradzić na jaką szerokość tniesz papier do ich skręcania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilonko, moje paski mają ok. 6 cm szerokości i skręcam je na patyczku do szaszłyków. Niby zawsze postępuję tak samo ale grubość rurek troszkę się różni w zależności od gazety :) Papier z jakiego są zrobione znacznie różni się grubością i miękkością. Dlatego segreguję je i do wyplatania konkretnej rzeczy staram się używać rurek z jednego rodzaju gazety.

      Usuń
  6. Świetny miałaś pomysł z tym stroikiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Potrafisz zachęcić do wikliny papierowej:) Też tak chcę umieć!

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł na stroik i bardzo ładnie opisane !
    Myślę że wiele osób skorzysta ! Ja na pewno ! Dziękuje !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Stroik wyszedł świetny-zobaczyłam od podstaw i nie jest to łatwe. Efekt końcowy nie przypomina koszyczka z papieru to jest idealny pomysł pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  10. Żele mąż mi kupił w Łukaszu. Tam jest jakieś stoisko z kosmetykami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne! Też takie chce zrobić... Muszę się wziąć do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. śliczny :) prosty a jaki efektowny

    OdpowiedzUsuń
  13. ale cudnie wyszło:) fajny kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny i pomysłowy stroik:) Chętnie skorzystam z Twojego kursu. Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. piękny stroik. Oświeciło mnie:D

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo ładny stroik wyszedł ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. super ,zakonczenie mi se bardzo podoba ,musze spróbowac

    OdpowiedzUsuń
  18. Niesamowite co można wyczarować z "kawałka" papieru;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo :)